Όπως πετούν τα πουλιά
θα πετάξω κι εγώ
στου χορού την χαρά
την τρελή αποκριά!

 

θα πάω στο καρναβάλι
με τους τρελούς χορούς
που ντύνει μασκαράδες
μεγάλους και μικρούς

 

Όπως σ’όλη την Ελλάδα με τα διάφορα έθιμα
έτσι και στα Δωδεκάνησα
όλη τη διάρκεια της Αποκριάς ντύνονταν καμουζέλες (μασκαράδες)

αλαφάκια” όπως λένε στην Κω απ’όπου κατάγομαι!
και φορούν μουτσούνες (μάσκες).
Οι καμουζέλες πήγαιναν παρέες παρέες
τη νύχτα στα σπίτια και χτυπούν τις πόρτες με τις μαγκούρες.
Οταν τους άνοιγε ο νοικοκύρης ή η νοικοκυρά
τραγουδούν στιχάκια αθυρόστομα αστεία και πιπεράτα,
και με πολλά πειράγματα χόρευαν και τραγουδούν όλοι μαζί!!!
Θα αναφέρω μερικά που έχω ακούσει
αλλά με όλο το συμπάθιο για την αθυροστομία
είναι το έθιμο βλέπετε!!!

Δυο ποδαράκια σηκωτά και ανοιχτά
κι άλλα δυο γονατιστά
μια κοιλίτσα πάνω σ’άλλη
χαρά κάνουνε πολύ μεγάλη…

Η φάτσα σου γείτονα έχει μεγάλη πλάκα
Δώστη μου στις απόκριες να κάνω τον μαλάκα!

Ενας μασκαράς τριγυρνά στους δρόμους του χωριού σου
Είναι ο φίλος σου ο γ….ς γι’αυτό να έχεις τον νού σου!

Σουσάμι είναι ο κ….ς σου και ο π…..ς μου το μέλι
Έλα να τα ενώσουμε να κάνουμε παστέλι!

Εφτασε το καρναβάλι
Θα χορτάσεις π….α πάλι
Όλοι θα χορεύουν σάμπα
Κι εσύ θα γ….σαι τσάμπα!

Κόκκινη κατακόκκινη και στην κορφή σκισμένη
Στα πόδια είναι μαλιαρή σαν νύφη στολισμένη, τι είναι?

ωχ!!! με πιάσανε…!!!

το post αφιερωμένο στην Ζουζούνα που μου είχε ζητήσει
έθιμα από τους τόπους μας
η φωτογραφία είναι από ζωγραφιά της Nene Thomas

Καλό τριήμερο σε όλους μας

και να περάσουμε όσο πιο όμορφα μπορούμε!

h.png